Guruudestani...

Tekniset tiedotteet ja ohjeet sekä keskustelut mm. foorumin tekniikasta tai toimivuudesta. Lukeminen ei vaadi rekisteröitymistä.

Valvojat: pääsihteeri, Eliisa Alatalo, talhp, Leena

Jónsì
Erittäin aktiivinen käyttäjä
Viesti:

Guruudestani...

ViestiKirjoittaja Jónsì » 20 Joulu 2004, 15:01

Nyt kun pääsin nousemaan uudelle tasolle tuli mieleen eräs kysymys.
Olenko minä nuorin guru?
Mahtaako löytyä toista yhtä nuorta vai joudunko minä kärsimään kuopuksen leimasta vielä jonkin aikaa, kunnes harmaannun?
Kuva

Johnny

Re: Guruudestani...

ViestiKirjoittaja Johnny » 20 Joulu 2004, 23:31

Ehkäpä oletkin nuorin guru! Emme ainakaan ylläpidossa tiedä ihmisten ikää.

Millä tavoin oire "kuopuksen leima" aiheuttaa sinulle kärsimystä? :wink:

Olet mielestäni aktiivisesti ja mielenkiintoisin ajatuksin osallistunut moneen keskusteluun. Hyvä niin.

Juhani

valtsu
Aktiivinen käyttäjä
Aktiivinen käyttäjä

ViestiKirjoittaja valtsu » 21 Joulu 2004, 08:11

En oikein jaksa ymmärtää miksi tälläkin foorumilla guruudella sun muulla oikein kannustetaan kirjoittelemaan vaikka älyttömyyksiä jokaiseen asian, jotta pääsisi sitten muka guruksi. Joskus kun näitä vuodatuksia lukee kaipaa vähän itsesensuurin tai ainakin yönylimiettimisen aatteen jaloa noudattamista.

Niin kuin tämäkin tähän säikeeseen lähetetty viesti.

Jónsì
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jónsì » 21 Joulu 2004, 09:57

Kuopusta ei koskaan oteta vakavasti. No ei mua kyllä muutenkaan. :)

Aktivisti? Ehkä enemmänkin tyhjännauraja, joka ei saa OT -juttujaan lopetettua...
Kuva

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 21 Joulu 2004, 10:13

valtsu kirjoitti:En oikein jaksa ymmärtää miksi tälläkin foorumilla guruudella sun muulla oikein kannustetaan kirjoittelemaan vaikka älyttömyyksiä jokaiseen asian, jotta pääsisi sitten muka guruksi. Joskus kun näitä vuodatuksia lukee kaipaa vähän itsesensuurin tai ainakin yönylimiettimisen aatteen jaloa noudattamista.

Niin kuin tämäkin tähän säikeeseen lähetetty viesti.

Minusta ihan hyvä kommentti. Ei tuota olisi kannattanyt olla kirjoittamatta :) Mutta niin kuin aina meitä on moneksi ja sanoisin, että monen, joilla Gurun raja on tullut hyvin äkkiä vastaan, ovat olleet niitä "asiakirjoittajia", kuten Talventyttö, kierto jne. Katso niiden alkupään viestejä ;) No, onhan noita tyhjänkirjoittajiakin, ja jotku asiakirjoittajatkin kirjoittavat niitä tyhjänpäiväisyyksiä - allekirjoittanut mukaan lukien. Voisimme todeta tästä siis, että ei aina voi puhua pelkkää asiaa... ;) Tietysti asioita/otsikoita voi hiukan jakaa omiin lokeroihinsa esmes pinkissä, mutta siitäkin on jo puhuttu ja asia on (ilmeisesti) vireillä. Malttia ;)

Saaga

ViestiKirjoittaja Saaga » 22 Joulu 2004, 09:59

Tää on sitä, kun ei malta olla tunkematta nokkaansa joka paikkaan ja avaamatta suutansa joka threadissa, kuten nyt taas tässäkin näkee. Moneen päivään en ole taas täällä käynyt (anteeksi! :oops: ) niin nyt on taas paljon kommentoitavaa. :lol:

S

Edit: Joo enkä kyllä jonkun foorumitittelin takia mitään kirjottanut ole, jotkut vaan ei osaa pitää sormiaan kurissa. E kyllä ala miettimään niinkäänpäin, että mitkähän mun viestit nyt on jonkin tietyn tärkeysasteen ylittäviä, että ansaitsenko mä nyt tän tittelin.. Tää on kuitenkin vaan foorumi.. 8)
Mun mielestä nää tittelit tulee hirveän äkkiä, en sitten tiedä, miten muut on tottuneet foorumeita kyttämään.. Mutta minun puolestani noi tittelien viestirajat sais olla paljon isompiakin. Guruksi muistaakseni tullaan kahdensadan viestin jälkeen, ja se lie ylin, mihin kirjoittamalla yltää? Gurun raja vois hyvin olla vaikka 1000 viestiä. :smile-l:
There are no unlockable doors/ there are no unwinnable wars
There are no unrightable wrongs/ or unsingable songs
-Ozzy Osbourne-

Johnny

ViestiKirjoittaja Johnny » 22 Joulu 2004, 16:28

Tuota noin, järjestelmän käyttöönoton aikaan mietimme näitä ohjelmistossa toteutettuja titteleitä ja niiden rajoja. Päätimme ne silloin tuollaisiksi kannustamaan ihmisiä osallistumaan keskusteluihin. Ne siis tästä hetkestä katsoen olivat ehkä liiankin kohtuullisia, mutta ei silloin.

Osallistumisaktiivisuus on ylittänyt kaikki alussa tekemämme arviot moninkertaisesti. Jos joku olisi tullut kertomaan meille, että puolentoista vuoden kuluttua sivuston avaamisesta rekisteröitymisiä on 2 300 ja sanomia noin 30 000, olisimme pitäneet häntä pahemman laatuisena utopistina. Lähtöolettamushan tuli tämän edeltäjästä, jossa oli enimmillään kenties 200-250 rekisteröitymistä.

Elämä ja ihmisten käyttäytyminen yleensäkin on monessa tapauksessa varsin ennustamatonta.

Joku esitti minulle tällaisesta keskustelufoorumista mukavan analogian. Tämä on kuin kahvila, jonne pistäydytään nauttimaan kuppi jotakin makoisaa ja keskustelemaan tuttujen kanssa kuulumisista.

Sen olen tämän puolentoista vuoden aikana oppinut, että odotukset Seta Foorumin käytöstä ja tarkoituksesta ovat eri ihmisillä hyvinkin erilaisia. Siitä seuraa, että on hyvä sietää erilaistakin käyttäytymistä. Varsin käyttökelpoinen tapa on yksinkertaisesti ohittaa sellaiset keskustelut tai sanomat, jotka eivät itseä tunnu kiinnostavan.

Meillä moderaattoreilla tilanne on yksinkertaisesti sellainen, ettemme mitenkään ehdi lukea jokaista keskustelua ja niiden jokaista sanomaa. Tämä on vapaaehtoistyötä ja leipätyötkin pitäisi hoitaa. Jos siis joku huomaa keskustelun menevän väärään uomaan, siitä mieluusti viesti meille moderaattoreille.

Mukavaa joulun odotusta

Juhani

pikkusisko

ViestiKirjoittaja pikkusisko » 22 Joulu 2004, 16:39

valtsu kirjoitti:En oikein jaksa ymmärtää miksi tälläkin foorumilla guruudella sun muulla oikein kannustetaan kirjoittelemaan vaikka älyttömyyksiä jokaiseen asian, jotta pääsisi sitten muka guruksi.

Toisaalta... tämähän on keskustelufoorumi... ;) Keskustelufoorumeilla keskustellaan ja keskustelullahan on paha tapa -ainakin allekirjoittaneella- eksyä silloin tällöin syrjäkujille mummoja potkimaan... :twisted:

Ja itse en guruksi ole koskaan pyrkinyt, kirjoitan jos on sanomista suuntaan tahi kolmanteen - ja gurun titteli tuli siinä sivussa. :twisted:
Minulla on Asennevamma.

tiga
Aktiivinen käyttäjä
Aktiivinen käyttäjä

ViestiKirjoittaja tiga » 22 Joulu 2004, 17:21

pikkusisko kirjoitti:Toisaalta... tämähän on keskustelufoorumi... ;) Keskustelufoorumeilla keskustellaan ja keskustelullahan on paha tapa -ainakin allekirjoittaneella- eksyä silloin tällöin syrjäkujille mummoja potkimaan... :twisted:

Mielestäni kannattaisi kuitenkin pitää esim. muutamat hyviksi havaitut ja toimivat keskustelut mahdollisimman puhtaina. Eli, jos keskustelu joutuu pahasti sivuraiteelle, se kannattaa oikeasti siirtää uuden aiheen alle.

"Niinhän se on muuallakin" asenne on huono siinä mielessä, että mielestäni käyttäytymismallit pitäisi yrittää ottaa parhaimmista keskustelualueista, eikä niistä tavallisista.

Suurin osa ns. tyhjänpäiväisestä höpöttämisestä täällä olisi ihan selkeästi chattimateriaalia, mutta chattia ei ole... Liika itsesensuuri on myös haitallinen, koska liian hiljainen keskustelupalsta kuihtuu pois.

Täällä on ihmetelty minne kaikki yhden viestin ihmeet ovat kadonneet. Osa jutuista on sen verran jo sisäänlämpiäviä, että uusien ujompien on varmasti vaikea päästä kärryille.

Nimim. Tosikko

Miikku
Aktiivinen käyttäjä
Aktiivinen käyttäjä

ViestiKirjoittaja Miikku » 23 Joulu 2004, 05:20

Mä en ainakaan ota mitään paineita kuinka paljon kirjoitan ja kommentoinko joka asiaan. Kommentoin niihin asioihin jotka kiinnostavat mua sillä hetkellä kun foorumille tulen. Joskus vaan luen muiden viestejä ja se riittää mulle. On syitä miksi ihmiset haluavat koko ajan komentoida. Joillekin tämä on suuri sisältö elämään, riippuvuus, halu tuoda itseään esille ja mikä itse kullakin. Mulla on syy täällä lorvimiseen se että tämä on ensimmäinen foorumi jossa voi kirjoitaa ajatuksiaan pelkäämättä että ne heti teilataan. Ja vaikka ei kirjoita usein niin silti ei jää ulkopuoliseksi. Nautin kovasti ilmapiiristä. :lol:

Jónsì
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jónsì » 23 Joulu 2004, 13:09

Miikku kirjoitti:Mä en ainakaan ota mitään paineita kuinka paljon kirjoitan ja kommentoinko joka asiaan. Kommentoin niihin asioihin jotka kiinnostavat mua sillä hetkellä kun foorumille tulen. Joskus vaan luen muiden viestejä ja se riittää mulle.

Siihen mä pyrin, mutta sitten pakostakin tulee kommentoitua jotain ihan tyhmää ja sitten ei pysty lopettaan. (Kommenttini on siis tyhmä) Kuten nytkin.
Mutta kuitenkin tuntuu siltä että asiaa on, enemmän kuin jaksaisi/osaisi kirjoittaa.
Kuva

``/
Aktiivinen käyttäjä
Aktiivinen käyttäjä

ViestiKirjoittaja ``/ » 26 Joulu 2004, 01:03

...
Viimeksi muokannut ``/, 29 Joulu 2006, 00:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Palaa sivulle “Tekniikka ja ylläpito”