Tänne kysymyksiä

Tekniset tiedotteet ja ohjeet sekä keskustelut mm. foorumin tekniikasta tai toimivuudesta. Lukeminen ei vaadi rekisteröitymistä.

Valvojat: pääsihteeri, Eliisa Alatalo, talhp, Leena

hygelac
Yhteisöön tutustuva
Yhteisöön tutustuva
Viesti:

Re: Tänne kysymyksiä

ViestiKirjoittaja hygelac » 22 Helmi 2012, 11:06

Schlager kirjoitti:Hei,

minulla onkin aikamoinen ongelma. Ilmoittamani sähköpostiosoite ei toimi, enkä muista salasanaani. Miten kannattaisi toimia?

Selvitetään asia. Vastasin yksityisviestillä.

Meira ja Aslanin kaipuu
Ehdoton guru!
Ehdoton guru!

ViestiKirjoittaja Meira ja Aslanin kaipuu » 23 Helmi 2012, 04:16

Voiko tähän phpBB versioon tehdä jonkin asetusmuutoksen, ettei se avaantuisi uudelle sivulle ja jättäisi taakseen keskustelu.seta.fi -sivua jos vaikkapa linkkaudun http://www.phpbbsuomi.com/ sivulle, eli "popup" toimisi?

On hieman kiusallista, jos saattuu kirjoittamaan viestiä ja vahingossa tulee suljettua linkattu sivu, jolloin viestikin katoaa välittömästi "bittitaivaaseen". - Vai onko tämä vika tai ominaisuus vain minun selaimessa ja käyttöjärjestelmässä? Millään muilla keskustelusivuilla tätä ilmiötä ei kumminkaan esiinny. :?

Muutoin ylläpitoa saattaa hyvinkin onnitella sivuston huomattavasta käytön kohentumisesta. :D

Schlager
Aktiivinen käyttäjä
Aktiivinen käyttäjä
Viesti:

ViestiKirjoittaja Schlager » 24 Helmi 2012, 01:18

Sain sähköpostini toimimaan. :D
Kaikista tärkeintä on puhdas, vilpitön rakkaus ilman mitään taka-ajatusta.

hygelac
Yhteisöön tutustuva
Yhteisöön tutustuva
Viesti:

ViestiKirjoittaja hygelac » 24 Helmi 2012, 11:30

Meira ja Aslanin kaipuu kirjoitti:Voiko tähän phpBB versioon tehdä jonkin asetusmuutoksen, ettei se avaantuisi uudelle sivulle ja jättäisi taakseen keskustelu.seta.fi -sivua jos vaikkapa linkkaudun http://www.phpbbsuomi.com/ sivulle, eli "popup" toimisi?

On hieman kiusallista, jos saattuu kirjoittamaan viestiä ja vahingossa tulee suljettua linkattu sivu, jolloin viestikin katoaa välittömästi "bittitaivaaseen". - Vai onko tämä vika tai ominaisuus vain minun selaimessa ja käyttöjärjestelmässä? Millään muilla keskustelusivuilla tätä ilmiötä ei kumminkaan esiinny. :?

Muutoin ylläpitoa saattaa hyvinkin onnitella sivuston huomattavasta käytön kohentumisesta. :D

Heippa! Ymmärrän täysin ongelman. Tietenkin voisin suositella käyttämään välilehtiä, mutta kokeillaanpa nyt jotain muuta. Nyt tälle tyylille (eli jos et ole omista asetuksista vaihtanut oletustyyliä takaisin) on asennettu pieni skripti, joka avaa ulkoiset linkit uuteen ikkunaan/välilehteen. --Hygelac

Leino
Upouusi käyttäjä
Upouusi käyttäjä

ViestiKirjoittaja Leino » 03 Heinä 2013, 00:38

Öööö voiks joku kertoo et mikä tää juttu oli ku yrittää lähettää viestii ja se menee lähtevien kasioon eikä lähetetyihin? :D

Leena
Päämoderaattori
Päämoderaattori

ViestiKirjoittaja Leena » 03 Heinä 2013, 16:07

Leino kirjoitti:Öööö voiks joku kertoo et mikä tää juttu oli ku yrittää lähettää viestii ja se menee lähtevien kasioon eikä lähetetyihin? :D

Viesti on Lähtevät-kansiossa niin kauan, kunnes vastaanottaja lukee sen. Sen jälkeen se siirtyy Lähetetyt-kansioon.

qtamo
Erittäin aktiivinen käyttäjä

ViestiKirjoittaja qtamo » 17 Elo 2013, 06:08

Aiotaanko foorumia korjata vai ei? Kirjautuessa valitaan piilota paikalla oleminen mutta se ei ole toiminut nyt kahteen viikkoon. Tästä olen laittanut viestiä fariiniq:lle että jos saisi ylläpidolle viestin perille mutta eipä ole tainnut info kulkea. Kaikki ei halua käymisestään jäävän merkintää ja se silti nyt jää. Voisiko asian korjata?

Eliisa Alatalo
Päämoderaattori
Päämoderaattori

ViestiKirjoittaja Eliisa Alatalo » 19 Elo 2013, 10:10

Hei! Korjaamme asian tuota pikaa! Pahoittelut kesäkuukausien jähmeydestä moderaattoripuolla.

Eliisa / tiedottaja
----
Eliisa Alatalo
tiedottaja
+358 50 572 3259

Seta ry
Pasilanraitio 5, 2 krs.
00240 Helsinki
http://www.seta.fi

Fariiniq
Aktiivinen käyttäjä
Aktiivinen käyttäjä

ViestiKirjoittaja Fariiniq » 21 Elo 2013, 06:49

Moi! :)

Pahoittelen viivettä vastauksessa Qtamo :roll:
Laitoin jokin aika sitten tuon ominaisuuden pois päältä. Vain muutama aktiivinen käyttäjä näytti käyntinsä ja mun mielestä on aika harhaanjohtavaa mahdollisille uusille käyttäjille kun foorumi näyttää olevan tyhjä suurimman osan ajasta. Kun paikalla olevat käyttäjät näkyvät muille, on muillakin matalampi kynnys liittyä keskusteluun. Voidaan kuitenkin miettiä tuon ominaisuuden palauttamista. Onko joku tietty syy, miksi haluat piilottaa käyntisi?
Kysyn koska kukaan muu ei ole asiasta ottanut tietääkseni yhteyttä ja esim. kun kirjotat keskusteluketjuun viestin, niin siitähän jää isompi "jälki" kun siitä, että sun käyttäjätunnus näkyy etusivun alaosassa.
"Kohtele muita niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan"
---------------------------------------------------
Tekninen Päämoderaattori

qtamo

ViestiKirjoittaja qtamo » 21 Elo 2013, 15:43

Jokaisella kuuluu olla oikeus olla näkymättä foorumilla jos niin tahtoo. Se on aina ollut mahdollista ja sen olen myös aina pitänyt päällä. En halua näkyä paikalla olevana vaikka kuinka kirjoittaisinkin foorumille johonkin ketjuun jotain. Ja koska olen aina ollut piilotettuna, ei profiilissani ole koskaan näkynyt milloin olen viimeksi käynyt paikalla. Se on ollut positiivinen asia. Tällaista ei saa kieltää keneltäkään. En näy yhdelläkään foorumilla. Ja tuolla yhdessä ketjussa pinkin puolella oli valitus siitä että näytään paikalla vaikkei sitä haluta. Joten voisitteko olla niin oikeudenmukaisia että laittaisitte toiminnon takaisin päälle? On törkeää tehdä noin ihan vain siksi että joku näkisi täällä jonkun olevan paikalla. Ja sen näkee muutenkin, kun tuossa tosiaan aina näkyy että piilotettujakin on paikalla. Joten ei ole yhtään mitään syytä poistaa tätä toimintoa pois käytöstä. Se on väärin kaikkien oikeuksia kohtaan.

mavya

ViestiKirjoittaja mavya » 21 Elo 2013, 19:18

Samaa mieltä olen qtamon kanssa. Veikkaan, ettei yhteyden ottoja ole tullut sen takia, ettei tälle forumille ole ennekään tapahtunut mitään, vaikka asioista olisi valitettu (ja joo, olen valittanut siitä pinkin puolella). Ja siihen nähden kuinka moni täällä on aktiivisena käyttäjänä, pitäisin piilotettujen osuutta suht suurena. Enkä usko, että jokainen piilotettuna forumia käyttävä edes joka kerta kirjoittaa tänne viestejä, jolloin käynnistä ei jää mitään viestiä. Musta on typerää, että forumia muokataan ilman, että sen käyttäjiltä kysytään mielipiteitä.

Eliisa Alatalo
Päämoderaattori
Päämoderaattori

ViestiKirjoittaja Eliisa Alatalo » 22 Elo 2013, 11:15

Hei kaikki!

Näkymättömyystoiminto palautetaan päälle viipymättä. Olisi tietenkin ollut asiallista kertoa, mikäli tällaisia perustoimintoja muutetaan. Emme luonnollisestikaan olleet tietoisia, kuinka tärkeää tämä oli käyttäjille. Pahoittelut ylläpidon puolesta.

Foorumia ylläpidetään täysin vapaaehtoisvoimin, jolloin kaikkiin viesteihin ei voida vastata välittömästi. Foorumin jatko vuoden vaihteen jälkeen riippuu hyvin pitkälti siitä, että kokevatko käyttäjät foorumin tarpeelliseksi (puutteineen kaikkineen), onko kaikille keskustelualueille tarvittava määrä vapaaehtoismoderaattoreita ja onko meillä käytössä vapaaehtoinen tekninen ylläpitäjä, joka turvaa foorumin tietoturvaa, jotta tietovuotoa ei tapahtuisi toistamiseen.

Minulle voi ilmoittautua, mikäli on kiinnostunut itsekin toimimaan moderaattorina ja keskustelua säännöistä, foorumin toiminnasta ja muusta kannattaa aktiivisesti käydä rakentavassa hengessä. Tällöinkin kannattaa huomioida, että tämäkin keskustelu kulkee verkkaisesti, sillä me ylläpidossa emme ole täällä seuraamassa keskustelua edes joka päivä. Yksityisviestejä voi lähettää, jolloin ne tulevat ainakin minun tietooni sähköposti-ilmoituksella ja voin lukea ne useammin.

Terveisin,
Eliisa Alatalo
tiedottaja, Seta
----
Eliisa Alatalo
tiedottaja
+358 50 572 3259

Seta ry
Pasilanraitio 5, 2 krs.
00240 Helsinki

Tero Kankaanperä
Aktiivinen käyttäjä
Aktiivinen käyttäjä
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero Kankaanperä » 23 Elo 2013, 14:05

phpBB tarjoaa ymmärtääkseni helpot catch-up ja seurannan valikointitoiminnot mutten niitä Seta foorumilta löydä. Catch-up on mahdollista vain aluekohtaisesti. Mistään en kuitenkaan löytänyt niitä hanikoita joilla voin valita mitkä alueet haluan mukaan näkyviin/piiloon kun valitsen "Näytä lukemattomat viestit". Onks nää poissa käytöstä vai mitä?

Eliisa Alatalo
Päämoderaattori
Päämoderaattori

ViestiKirjoittaja Eliisa Alatalo » 23 Elo 2013, 16:13

Tähänkin saadaan vastauksia, kun tekninen moderaattori kerkeää käydä kurkkaamassa viestit. Olemme siis siirtämässä nettisivujamme ja tätä foorumia toiselle palveluntarjoajalle, jolloin foorumille tulee käyttökatko. Tiedotamme aikataulusta, kun se tarkentuu.
----
Eliisa Alatalo
tiedottaja
+358 50 572 3259

Seta ry
Pasilanraitio 5, 2 krs.
00240 Helsinki

Fariiniq
Aktiivinen käyttäjä
Aktiivinen käyttäjä

ViestiKirjoittaja Fariiniq » 23 Elo 2013, 19:31

Moro vaan kaikille!

Tässä pahamaineinen tekninen päämoderaattori 8) Juu, eli tässä nyt on tullu kärpäsestä härkänen. Tarkoitushan on palvella teitä, eli foorumin käyttäjiä. Alunperinkin otin toiminnon pois käytöstä käyttäjäpalautteen takia. Ja en tiedottanut asiasta sen suuremmin kun en henkilökohtaisesti ymmärtänyt toiminnon tärkeyttä teille. Nyt olette korjanneet mun virheellisen käsityksen ja koodailen sen toiminnon takaisin. Näin se homma toimii. Ei me voida ajatuksia lukea. Ja joskus tulee myös tilanteita joissa päätöksiä on tehtävä joku aina löytyy joka ei tykkää. Parhaiten homma toimii kun ihan rauhallisin mielin tänne sille tarkoitetulle alueelle pistätte viestiä mieltä askarruttavista asioista tai sitten yksäriä. Pinkistä on vastuu alueen omilla moderaattoreilla. En ehdi sekä huoltamaan foorumia, että lukemaan satoja viestejä. Tieto ei ole kulkenut eteenpäin.

Ja tosiaan.. takaan kyllä, että vastaan kaikkiin mulle kohdistettuihin viesteihin ja hoidan asiat jotka lupaan hoitaa niin kuin tähänkin asti olen, mutta vastaus-ajat saattaa olla välillä pitkiä ja joissain asioissa tulee hankaluuksia vastaan. Se on ihan normaalia, kun tätä foorumia vedetään niin kuin Eliisa sanoi; vapaaehtoisvoimin ja usko pois, et qtamo ole ainoa joka mulle on laittanut yksäriä pyytäen jotakin :D :D Sähän (ja kaikki muutkin) voit vaikka hakea moderaattoriksi tänne, niin pääset itse vaikuttamaan asiaan. Ei se sen kummempaa oo.

Kiitos kärsivällisyydestä! :D

PS. Mä en oo ainakaan noita valikointitoimintoja poistanu käytöstä. Mä kattelen vähän ympärilleni, että löytyiskö. Jos ei, ni täytyypä kehitellä joku lisäosa varmaan. :|
"Kohtele muita niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan"
---------------------------------------------------
Tekninen Päämoderaattori

qtamo

ViestiKirjoittaja qtamo » 26 Elo 2013, 11:55

On ihan pakko kysyä vielä tästä piilossa pysymisestä. Tuo väittää kyllä että olisin piilotettuna mutta näyn silti paikalla olevien listalla. Näkyykö se kaikille vai näenkö sen vain itse? Ja sellaistakin vielä että palautuuko profiiliini paikalla olemiseni kohtaan pelkkä viiva vai näkyykö siinä milloin olen viimeksi ollut paikalla? Se kun ei ole ennen näkynyt.
Ja harkitsen kyllä tuota moderaattorin hommaa.

Edit. Tuossa avatarin yläpuolella näkyy edelleen että olen paikalla. Milloin tuo piilossa pysyminen on taas toiminnassa?

Meira
Yhteisöön tutustuva
Yhteisöön tutustuva

ViestiKirjoittaja Meira » 13 Syys 2013, 07:57

^

Ihmettelin aivan samaa nimimerkin näkyvyyttä ja kokeilin kahdella eri selaimella yhtäaikaisesti.
Näkyy vain itsellesi statuksen ollessa muille piilotettuna.

mavya

ViestiKirjoittaja mavya » 20 Syys 2013, 23:15

[quote="qtamo"]On ihan pakko kysyä vielä tästä piilossa pysymisestä. Tuo väittää kyllä että olisin piilotettuna mutta näyn silti paikalla olevien listalla. Näkyykö se kaikille vai näenkö sen vain itse? Ja sellaistakin vielä että palautuuko profiiliini paikalla olemiseni kohtaan pelkkä viiva vai näkyykö siinä milloin olen viimeksi ollut paikalla? Se kun ei ole ennen näkynyt.
Ja harkitsen kyllä tuota moderaattorin hommaa.

Edit. Tuossa avatarin yläpuolella näkyy edelleen että olen paikalla. Milloin tuo piilossa pysyminen on taas toiminnassa?[/quote]

Jos sun pitäs edelleen olla "piilotettuna", niin et ole, vaan avatarin yläpuolella lukee, että olet paikalla ja listassa nimesi näkyy kursivoituna.

edit. Piilotettuna taitaa olla kirjautumattomille käyttäjille.

qtamo

ViestiKirjoittaja qtamo » 22 Syys 2013, 07:50

^ Joo, tämän huomasin. Ja valitettavasti se on noin. Voisin sanoa muutaman valitun sanan tästä foorumin ylläpidosta mutta pidän pääni kiinni.

Emmi.
Asiantuntija
Asiantuntija

ViestiKirjoittaja Emmi. » 05 Marras 2013, 20:45

qtamo kirjoitti:^ Joo, tämän huomasin. Ja valitettavasti se on noin. Voisin sanoa muutaman valitun sanan tästä foorumin ylläpidosta mutta pidän pääni kiinni.

Mäkin oon toivonut tota toimintoa takaisin. Haluaisin myös kovasti, että pysyisin kirjautuneena sisälle vaikka sulkisinkin selaimeni. Kun kerran sivusto tarjoaa tällaista toimintoa, niin olisi hienoa jos se toimisi. Helpottais ainakin mun elämää ja pinkkisurfailua huomattavasti.

Mitä järkeä on tekniikka ja ylläpito-osiolla, jos sivuston ylläpito ei ole aktiivinen? (ei, aktiivinen ei tarkoita sit, että kerran puoleen vuoteen joku käy kurkkaamassa jos jollain on ollut kysyttävää) Kiva, että foorumi on taas toiminnassa, mutta valtaosa keskusteluista taidetaan edelleen käydä Pinkissä, ja jos ylläpitäjiä ei kiinnosta pitää itseään ajan tasalla noissa keskusteluissa, niin ylläpito kannattaisi varmaan vaihtaa. Ymmärrän kyllä, että Setan foorumin moderointi ei ole kenenkään päivätyö, mutta olisi silti ihan asiallista, että kyseistä duunia tekisi joku, jota kiinnostaa nettifoorumilla oleminen ja muiden käyttäjien kirjoitusten lukeminen ja niihin jopa vastailu. Jos ei kiinnosta uhrata omaa aikaansa foorumilla pörräämiseen, niin eipä ehkä kannata alkaa moderaattoriksi sellaiselle.
The opposite of irony is wrinkly - Joseki

Kuva

Palaa sivulle “Tekniikka ja ylläpito”